Äntligen lite lugn efter stormen...

Så skönt. Så bra. Så förlösande. Ett minst sagt perfekt försvarsspel, ett aggressivt och hungrigt anfallsspel, ett par abnormt flinka fötter och inte minst en laginsats, som jag vet får Coach's multi-shades att flimra, var receptet som gav oss tre "fräsha" efter ett par omgångar av oroligheter. Så här med facit i hand kan jag känna att vi hela tiden hållit humöret uppe och haft en härlig stämning på täningar trots de senaste nederlagen, vilket jag tror kan leda till att det nu lossnar ordentligt. För som vi alla vet: "HÖLLVIKEN E DOM BÄSTA, HEJA HEJA HEJA HEJA!"

Vad kan man då säga om veckan som gått? Har det bjudits på några godbitar att skriva om, eller har det bara handlat om att nöta försvarsspel med lite luddiga, men ack så effektiva "hitte-po-övningar"?
Självklart har den gångna veckan haft precis lika många, om inte fler, härliga inslag av snygga tunnlar (Junior på Brännis, Junior på Coach mm), virriga kvadraten-jagare (Schterik spann runt som en irriterad hund när vi bestämde oss för att ta tekniken i kvadrat till nya höjder...) och inte minst en hel del riktigt klyftiga ordval från våra lite yngre förmågor.

En röd tråd som funnits hela veckan är snacket om att vissa spelare tänker efterapa Brännis inovativa frisyr-ryck och "kapa frillan". Bland annat har vi vår egen Kapten Mårtensson som verkar vilja bli av med det alldeles nyligen tilldelade smeknamnet "Hermann Dill". Men vår multi-lookalike till kapten kan redan första dagen som nyfrisserad räkna med att det finns både ett och annat nytt namn på lager. Det har bland annat ryktats om "Sidleds-Danne", efter tvillingbrodern Daniel Andersson, men som sagt det är bara lösa rykten.
Även Mustasch-Junior funderar på att lägga sig under gräsklipparen, dock av helt andra orsaker.
Hörde på stan härom dagen att två tjejer i dryga 20-årsåldern sa något om att Alm också ville "göra en Brännis" men inte vågade pga flickvännen, varpå den ena antydde att hon hade honom lindad runt lillfingret. Vid närmare eftertanke tyckte jag faktiskt att tjejen ifråga var väldigt lik Johanna (Alms flickvän) men jag kan ju ha sett fel...

Veckans Guld-Bollen bjöd som vanligt på hård kamp och en enväldig domare gjorde att humören kunde tyglas på ett väldigt bra sätt. Eller... Va... Nä... Nä, just det. Det var en domare som inte spelade och knappt fick döma, och en annan domare som var den verkliga domaren. Just det, så var det. Helt fel av mig det första där...

Så till veckans heta lista. Denna veckan drog verkligen alla sitt strå till stacken för att det skulle kunna bli lite konkurrens om platserna. Men här kommer vinnarna!


Veckans Zlatan:
Tilldelas den person som på ett mer eller MINDRE spektakulärt sätt tagit sig förbi en motståndare.

Vinnare: Mattias Alm för den offensiva explotion i andra halvlek där han drog två Sölvesborgspelare och sedan avslutade själv. Tyvärr blev det inget mål den gången men skottet var värt ett bättre öde.

Utmanare: Otto P för när han trängde sig i kön på skottövningen i torsdags...


Veckans Täppning:
Tilldelas den person som fysiskt eller verbalt "täpper" någon annan.

Vinnare: Grabbarna längst bak i bussen för "Men vem är tjejen på bilden" när Vlado skulle visa oss sin fru.

Inte ens nära: Mackan för "Ingen säger till mig att va tyst...". Kom igen Mackan, du vet att vi älskar dig!

Veckans Tockaben:
Tilldelas den person som på ett behärskat sätt helt enkelt använder sig av ett tockaben.

Vinnare: Mackan för sina insparkar från vänster. Är nog beredd att hålla med Sölvesborg-åskådaren på vissa punkter.


Veckans Citat:
Tilldelas den person som, värt att dokumentera, utmärkt sig med sin verbala förmåga.

Vinnare: Schterik "Hete Erik" Engqvist för "Det är väl ok att du inte jagar men du behöver ju inte luras..." när Vlado gjorde så att Erik fick jaga i kvadraten.

Utmanare: Kurre för "Har du fått en lårkaka i ryggen, Adam?".

/Nr 9

Kommentarer
Postat av: Schterik

Frågan är om man kommer se skillnad på dan o sidledsdanne om han kommer rakad. Möjligtvis på planen då Dan inte slår lika många sidledspass utan mera direkt på mål som back in the days i blågult. Sen vill jag bara påminna om att när jag jaga var det rövballe i potten, då finns även nerver med i spelet. Skönt med 3 fräscha i lördags men jag var aldrig orolig! Till sist, klockren veckans kolumn - NR 9 är inte släkt med Anja Gatu??

2007-06-11 @ 15:18:01
Postat av: Coach

Helt underbar sammanfattning av veckan Nr 9.....
kvadraten med Schterik tycker jag var veckans höjdare...minen,rörelsemönstret,den desperata blicken...underbart :-). Härligt med spelare som verkligen bjuder på sig själva :-)

2007-06-11 @ 16:07:20
Postat av: Dan The Man

Kurres citat var klockrent =) HAHAHAHAHA....
Angående frissan får ni nog allt vänta några dagar till...måste samla mod först...

2007-06-11 @ 16:11:00
Postat av: K.....

E ganska säker på att kapten Mårtensson inte har vad som krävs för att stå upp mot kvinnan där hemma när det kommer till fixa frisyren som e så inne nu. varför den e det vill jag inte gå in på...
Ta nu 3 nya till helgen pågar

2007-06-11 @ 19:44:54
Postat av: Mackan

"Så här med facit i hand kan jag känna att vi hela tiden hållit humöret uppe och haft en härlig stämning på täningar trots de senaste nederlagen" Nr 9, vilken krönika! Mats Olsson nästa, fast njaa, ändå inte. Mats håller sig borta från stavfel! Vad jag vet så tRänar vi, inte tänar! Mitt citat till Hermann Dill var mer: "Jag pratar med vem jag vill, när jag vill, okej?" Angående insparkarna? Dem bjuder jag på, det är jag och Burre: "Fan, jag kan inte avsluta" Ses imorgon killar! Underbart gäng.

2007-06-11 @ 20:29:42
Postat av: Nr 9

Vilken täppning av Mr Schtekilsson! Men det är hlt rätt, jag får ta och skärpa mig till nästa vecka... Guld-Bollen ikväll, med allt vad det innebär!

2007-06-12 @ 12:37:19
Postat av: Mackan

Amen Nr 9, inte igen! HAHA! Det är helt rätt, inte hlt rätt! :D Börjar tro du gör det med vilje ;)

2007-06-12 @ 21:25:59
Postat av: Mackan

Amen Nr 9, inte igen! HAHA! Det är helt rätt, inte hlt rätt! :D Börjar tro du gör det med vilje ;)

2007-06-12 @ 21:26:09
Postat av: Tuve

Efter dagens träning är jag mest imponerad av Linkans lyna målgester och Mackans glada humör:)

2007-06-12 @ 23:08:06
Postat av: Nr 9

Visste inte att du stammade, Mackan... HAHA!

2007-06-13 @ 13:27:02
Postat av: Mackan

Underbart Vig, gillar att se dig när du käftar tillbaka! Tur att jag skickade två inlägg, så du kunde täppa mig på något :P

2007-06-13 @ 20:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback